امام هادی نقی علیه السلام

شهید : رجب آتش زمزم

پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۲۲ ب.ظ


نام شهید : رجب آتش زمزم

نام پدر :قربان علی                                                                   

محل تولد :روستای ازناو -ملایر

تاریخ تولد : 8/8/1308

وضعیت تأ هل :متاهل

تعداد فرزندان : 9

دختر:5

پسر:4

شغل شهید : آزاد-کشاورزی

محل کار: ازناو

تاریخ شهادت : 26/9/65

نشانی مزار: گلزار شهدا-هشتگرد-ینگی امام

شهید رجب آتش زمزم فرزند قربان علی متولد 8/8/1308 در یکی از روستاهای شهرستان ملایر بنام ازناو چشم به جهان گشود.شهید در زمان تولد در روستای فقیرنشین و در خانواده مومن و متعهد که در آن روستا مدرسه و درس وجود نداشت.صرفا تحت تعلیم پدر و مادر آئین اسلام و زندگی را آموخت و پس از سپری شدن کودکی و رسیدن به نوجوانی در کنار خانواده و پدر در امر کشاورزی امرار معاش میکرد و با رسیدن به سن جوانی با کفالت مادر که پدر بزرگوارش دار فانی را وداع گفته بود از خدمت سربازی معاف گردید و در همان زمان با انتخاب همسری مومن و شایسته و ازدواج با ایشان تشکیل خانواده دادند که ثمره این پیوند 4 پسر و 5 دختر میباشد که از آن شهید به یادگار باقی می باشد.

خاطره ای که از زبان فرزند دختر شهید بزرگوار وجود دارد آنکه شهید با توجه به اینکه در آن زمان دو فرزندش نیز در جبهه جنگ حضور داشتند و خود شهید نیز فردی مسن و پیر بودند که شور و عشق جبهه و پیوستن به لشگر محمد رسول الله و ایمان راسخ به ائمه اطهار ایشان را از رفتن باز نداشت و با وجود اینکه چند روزی بود که تازه از بیمارستان مرخص شده بود و به جهت اعزام ثبت نام نمودند و شب قبل از عزیمت فرزند دخترش را صدا میزند و به او میگوید یک کاغذ و قلم بیاور تا وصیت نامه خویش را بنویسد و آن شب وصیت نامه خود را مینویسد و به فرزندش گویا که الهام شده بود که به شهادت نائل میشوند می گوید که وصیت را جایی نگه داری نماید و پس از شهادت به آن عمل نمایند که همین گونه نیز شد که بعد از 25 روز اعزام به جبهه و نبرد غیورانه در عملیات کربلای در تاریخ 26/9/65مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی قرار و به درجه رفیع شهادت نائل می گردد و پیکر پاکش در مزار شهدا ینگی امام به خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش مستدام


۹۲/۱۱/۲۴
پروانه

نظرات  (۱۰)

۱۷ تیر ۹۳ ، ۱۴:۱۷ سعید آتش زمزم
دوستت دارم پدربزرگ عزیزم - دعا کن که خداوند گناهان ما رو ببخشاید و پاک از این دنیای فانی گذر نماییم .
پاسخ:
با سلام خدمت خانواده شهید آتش زمزم
چنانچه آثاری از شهید گرامیتان دارید در دست رس قرار دهید
منتظر حضور شما هستمhttp://parssa.blogfa.com/
۱۷ تیر ۹۳ ، ۱۴:۲۱ سعید آتش زمزم

قربون اون مظلومیتی که در وجودت پدیدار شده بروم - قربون اون آرامشی که در وجودت میبینم بشوم .

ای خداوند مهربان چه سعادتی رو به پدربزرگم دادی ، خوش به سعادتش،‌خوش به جایگاه زیبایش ،‌خوش به حال او که با امامان و پیغمبران محشور شده ،‌خوش به حالش چون آقای عزیزم امام حسین رو میبینه، حضرت علی رو میبینه،خانوم فاطمه زهرا رو میبینه، حضرت ابوالفضل عباسم رو میبینه ، قربون همشون برم

۱۷ تیر ۹۳ ، ۱۴:۲۵ سعید آتش زمزم

ای خدای مهربون چرا این سعادت رو به ما ندادی

ماییم و این همه گناه، دروغ، ریا

فقط برایمان یک چیز مانده :

پشیمانی از گذشته و هیچ

و آرزو به دل می مانیم که خداوند به حرمت خون پاک شهیدمان ما را مورد مغفرت قرار دهد .

پاسخ:
با سلام خدمت خانواده شهید آتش زمزم
چنانچه آثاری از شهید گرامیتان دارید در دست رس قرار دهید
منتظر حضور شما هستمhttp://parssa.blogfa.com/
۱۷ تیر ۹۳ ، ۱۴:۳۴ سعید آتش زمزم

پدر بزرگ عزیزم یه حرفی باهات دارم که میگم :

فرزندی به نام محمد رضا داری که خیلی انسان فهمیده و عزیزه،‌یه پدر واقعی که هرچی بگم از محبت و گذشت از اون برات کم گفتم ،مادرم هم  نمیتونم برات وصف کنم از مهربونیش

خوشا به حال من که خداوند لطفش رو شامل حالم کرده ، خوشا به حال من که خون پاک شما تو رگ خانواده مان جریان داره 

پاسخ:
با سلام خدمت خانواده شهید آتش زمزم
چنانچه آثاری از شهید گرامیتان دارید در دست رس قرار دهید
منتظر حضور شما هستمhttp://parssa.blogfa.com/
۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۸:۴۷ سعید آتش زمزم

پدربزرگ عزیز :

سلام من رو به آقا سید شهدا ،‌سردار بی کفن حسین زهرا برسان

 

پاسخ:
ان شاء الله
۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۸:۵۰ سعید آتش زمزم

پدر بزرگ عزیزم

دست رهبرم رو می بوسم و براش آرزوی سعادت و سلامتی دارم .

جانم رو فدای رهبرم می کنم و بیاد خواهم داشت که راه و مسیر تو را در زندگییم گم نکرده و مطیع رهبر فرزانه حضرت آیت الله خامنه ای تا پای جانم باشم .

پاسخ:
سلام
از حضور شما سپاس گزارم
لطفا اگر عکس و خاطره آثار دیگری از شهید بزرگوارتان دارید برای نشر در فضای مجازی در اختیار ما قرار دهید
یا حق
۱۴ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۱ احمد کولیوند
سلام اقا جون منم نوه دختریت احمد خیلی دلم برات تنگ شده
خیلی دوست دارم بیای تو خوابم چون خیلی باهات حرف دارم
۲۹ مهر ۹۹ ، ۱۸:۱۷ محمدحسین‌اتش‌زمزم

من‌نوه‌ی‌پسری‌شما‌هستم‌وبه‌شما‌شهید‌عزیز‌افتخار‌میکنم

 

۱۸ دی ۰۲ ، ۱۸:۴۰ نگین آتش زمزم

قربون اون مظلومیت توی چهرت بشم آقاجون 😔

 

۲۵ بهمن ۰۲ ، ۲۲:۱۸ فرید آتش زمزم

سلام آقا جون .خون شماست که باعث پایداری ایران شده و اینکه ما با خیالی آسوده در مملکتی با چنین امنیتی زندگی میکنیم. امیدوارم لایق و شایسته نام شما باشیم و بتونیم که نام و یاد همه شهیدا مخصوصا پدر بزرگ عزیز و بزرگوار و فرهیخته‌ای چون شما رو زنده نگه داریم.خیلی دوست دارم آقا جون خیلی .

بهتون افتخار میکنیم .نامتون زنده و راهتون مستدام .خدا مارو لایق کنه که بتونیم راهتون رو ادامه بدیم و نامتون رو زنده نگه داریم. تا ابد توی قلب و وجود ما هستی. ♥️♥️

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی